Hukuk Medeniyeti Anasayfa
Giriş Yap Üyelik Girişi
Haberler Haberler
İçtihatlar
İçtihatlar Koleksiyonlar
Forumlar
İnfaz Hesaplama İnfaz Hesaplama
Hukuki Soruları Sor Vatandaş Soruyor
Şerhler
Şerhler
Yargıtay Karar Arama Motoru Arama
İletişim İletişim
Hukuk Medeniyeti Facebook Facebook
Giriş Yap Üye Ol





Sitenize Ekleyin

Avrupa Birliği Adalet Divandan basına darbe

5 1
AYM-İnsan Hakları Mahkemesi
0 Yorum




MOSKOVA (QHA) -
Avrupa Birliği Adalet Divanı Genel Mahkemesi, Rusya devlet televizyonu Rossiya 1 kanalında Putin yanlısı propaganda içerikli haberleri sunan, ‘Rusya Bugün’ haber ajansı Müdürü Dmitriy Kiselyov’a Kırım’ın Rusya tarafından işgal edilmesi nedeniyle uygulanan yaptırımları iptal etmeyi reddetti. Bunun yanı sıra Kiselyov, dava ile ilgili masrafları ödemekle yükümlü tutuldu.
Dmitriy Kiselyov, AB’nin yaptırım kararına itirazında, kendi isminin yaptırım listesine eklenmesiyle basın özgürlüğü, kendi çıkarlarını çıkarlarını koruma hakkı, 1997 tarihli AB ülkeleri ile Rusya arasında partnerlik ve işbirliği anlaşmasının ihlal edildiğini ileri sürmüş, Avrupa Birliği Konseyi’nin ismini yaptırım listesine dahil etme nedenlerini açıklamadığını öne sürmüştü. Mahkeme Kiselyov’un itirazlarını reddetti.

2014 yılında Kırım’ın Rusya tarafından işgal edilmesinin ardından AB’nin Rusya’ya karşı uyguladığı yaptırım listesine dahil edilen Dmitriy Kiselyov 22 Mayıs 2015 tarihinde AB Konseyi’ne karşı dava açtı. Duruşmalar Eylül 2016 tarihinde başladı. Duruşmaların 9 ay önce tamamlandığını bildiren Kiselyov, bugüne kadar mahkemenin karar üzerinde çalıştığını söyledi.

Avrupa Birliği, 2014 yılıdan beri Kırım’ı işgal ettiği için Rusya’ya karşı yaptırımlar uyguluyor.

Bireysel yaptırım listesinde, aralarında Rusya tarafından işgal edilen Kırım’ın sözde Başkanı Sergey Aksyonov, Kırım Rus yönetiminin kurduğu sözde Parlamento’nun Başkanı Vladimir Konstantinov, Kırım'ın Rusya'ya ilhakıyla sonuçlanan olaylarda önemli rol oynayan Kırım Başbakanı’nın eski Yardımcısı Rustam Temirgaliyev, Rusya Başbakan Yardımcısı Dmitriy Rogozin, Cumhurbaşkanı Danışmanı Sergey Glazyev ve TV sunucusu Dmitriy Kiselyov'un da yer aldığı 146 Rusya vatandaşı ve 37 teşkilatı bulunuyor.

QHA
  
15.6.2017 21:52:35
Kaynak: Qha
http://qha.com.ua/tr/siyaset/putin-in-propagandacisina-genel-mahkeme-den-ret/156701/

Haberin devamını okumak için tıklayın

Yorumlar


Adınız:





Web Tasarım ve Yazılım Dizaynist Bilişim